1.1
Imelda lanceert nieuwe, gebruiksvriendelijke website
Na een half jaar hard werken aan onze nieuwe website konden we hem eind 2016 succesvol lanceren. Onze nieuwe website is gericht op de specifieke noden van de gebruiker. Items die veel worden gezocht staan op de startpagina en bezoekers komen vlot terecht op de informatie die ze zoeken. Op de startpagina kan je aan de hand van nieuwsberichten en een agendarubriek lezen wat er gebeurt in ons ziekenhuis.
Via ‘Imelda luistert’ kunnen bezoekers van de site vragen stellen aan verschillende diensten in ons ziekenhuis. De ‘E-cards’ zorgen ervoor dat patiënten berichtjes kunnen ontvangen van vrienden en familie: de ingezonden ‘E-cards’ worden afgedrukt en via de verpleging aan de patiënten bezorgd.
Aan de lancering van de nieuwe website ging een langdurig analysetraject vooraf. We analyseerden de inhoud van de oude website en bekeken het zoekgedrag van onze websitebezoekers. Bij deze analyse en de verdere opbouw van de site werden medewerkers uit alle departementen van ons ziekenhuis betrokken. Ook de richtlijnen van het Vlaams Indicatorenproject (VIP²) rond gebruiksvriendelijkheid van websites waren een belangrijke inspiratiebron voor de opmaak van de website.